All news & events

Chronological order of publication in this website

Bannière UNIGE - Faculté de Médecine

Leçon publique - Pre Samia Hurst

L’intégrité face à la maladie

Portrait de Samia Hurst

Leçon publique de la Pre Samia Hurst, membre d’iGE3, dans le cadre de sa promotion à la fonction de professeure ordinaire au Département de Santé et Médecine Communautaires de la Faculté de Médecine.

Jeudi 28 juin 2018 - 12 h 00
CMU – Auditoire Albert Renold / B01.2426, bâtiment B, 1er étage

• Conférence publique
Bannière UNIGE - Faculté de Médecine

Le Outstanding Investigator Award
à Marguerite Neerman-Arbez

Marguerite Neerman-Arbez récompensée par
la Société internationale de recherche sur le fibrinogène

Portrait de Marguerite Neerman-Arbez

Pre Marguerite Neerman-Arbez, du Département de Médecine Génétique et Développement de la Faculté de Médecine, membre d'iGE3, est la lauréate 2018 du Outstanding Investigator Award remis par la Société internationale de recherche sur le fibrinogène - International Fibrinogen Research Society (IFRS).

Ce prix est attribué pour l'ensemble de ses recherches sur les causes génétiques des anomalies du fibrinogène, une protéine du sang jouant un rôle essentiel dans la coagulation. Nous la félicitons chaleureusement pour cette distinction.

Michel Goldschmidt-Clermont symposium

Organellar biogenesis and signaling

Symposium in honor of Prof. Michel Goldschmidt-Clermont

Michel Goldschmidt-Clermont portrait

This symposium is organized in honour of Prof. Michel Goldschmidt-Clermont, professor at the Department of Botany and Plant Biology and the Department of Molecular Biology of the Faculty of Science, and iGE3 member.

Friday, July 6, 2018 - 13 h
Sciences II - Auditorium A150

• Registration is required.
  • Registration deadline: June 10, 2018
  • Organisation: Department of Molecular Biology
    & Department of Botany and Plant Biology
Bannière UNIGE

Brigitte Galliot rejoint le rectorat de l'UNIGE

Portrait de Brigitte Galliot

Pre Brigitte Galliot, vice-doyenne de la Faculté des Sciences, a été nommée vice-rectrice de l’Université de Genève par le recteur Yves Flückiger. Elle prendra ses fonctions le 1er août 2018. En charge des ressources humaines et de la recherche, elle mettra sa vaste expérience au service de l’institution qu’elle a rejoint en 1993. La promotion de la recherche, la formation des chercheuses et chercheurs au management et la place des femmes dans l’univers académique font partie de ses priorités.

Brigitte Galliot est professeure associée au Département de Génétique et Evolution de la Faculté des Sciences, et membre d'iGE3. Nous la félicitons pour cette nomination, et lui souhaitons plein succès dans sa nouvelle fonction et ses futures missions.

Banner iGE3 - UNIGE

New iGE3 member - Marc Abramowicz

Marc Abramowicz portrait

We are pleased to welcome Prof. Marc Abramowicz as a new faculty member of the iGE3.

Marc Abramowicz is a professor at the Department of Genetic Medicine and Development of the Faculty of Medicine, and head of the Genetic Medicine Division of the HUG. There are two axes to his research: identify causes and mechanisms of genetic disease, and identify and mitigate predisposition to common disease. His long-term goal is to identify and validate medical interventions based on patients’ genomic analysis, that improve health outcome.

Banner iGE3 - UNIGE

New iGE3 member - Paul Guichard

Paul Guichard portrait

We are pleased to welcome Prof. Paul Guichard as a new faculty member of the iGE3.

Paul Guichard is an assistant professor at the Department of Cell Biology of the Faculty of Science. His research focuses on deciphering the structural mechanisms governing centriole assembly. To gain decisive insights into these mechanisms he combines the use of cell biology methods, in vitro reconstitution assays and state-of-the art imaging technologies.